System edycji obrazu i dźwięku Media Composer

Informacje ogólne

Co nowego?

  • Wybór należy do Ciebie – możliwość pracy na miejscu w studio, w chmurze, na żądanie, na podstawie miesięcznej subskrypcji, lub zakupionej pełnej licencji.
  • Szybsza praca z wysoką rozdzielczością – wprowadzanie materiałów w wysokiej rozdzielczości i dostarczanie finalnego produktu w HD, z pełną kontrolą nad procesem obróbki.
  • Dowolna konfiguracja – ogromna elastyczność opcji, które otwierają jeszcze więcej kreatywnych możliwości.
  • Automatyka zarządzania materiałem – możliwość skupienia się na kreatywnej pracy dzięki automatycznym zadaniom zarządzania materiałem, działającym w tle.
  • Zakup tylko potrzebnych opcji – dzięki niższemu kosztowi początkowemu, to doskonałe narzędzie edycyjne jest łatwiej dostępne.
  • Kompletna kontrola nad audio – dopracowanie całościowego miksu audio dzięki użyciu wtyczek RTAS na suwaku Master Audio Fader.









Cechy

Wybór należy do Ciebie
Media Composer daje teraz więcej możliwości odnośnie nabycia i używania oprogramowania. Istnieje możliwość pracy na miejscu, bądź w chmurze, na PC czy Mac. Dostęp do aplikacji można wykupić na miesiąc, czy rok, lub korzystać na żądanie z płynną licencją. Można także wkupić oprogramowanie z pełną, odnawialną licencją. Dodatkowo można skonfigurować opcje aplikacji zgodnie z zapotrzebowaniem, od zdalnej współpracy w czasie rzeczywistym, poprzez Media Composer │ Cloud (poprzednio Interplay Sphere), do zaawansowanej korekcji koloru, narzędzi do masteringu, integracji z iNEWS i ENPS oraz oprogramowania do tworzenia efektów, tytułów i więcej. To jedyne profesjonalne narzędzie do edycji wideo, które jest dostępne wszędzie gdzie potrzeba i w sposób jaki potrzeba.

Dostęp do najbardziej zaufanych narzędzi przemysłu
Możliwość znacznego obniżenia wstępnego kosztu nabycia aplikacji oraz zyskania wsparcia na każdym etapie użytkowania, poprzez dostęp do najnowszych wersji Media Composer | Software i Media Composer | Symphony Option na bazie miesięcznej, lub rocznej (najbardziej opłacalnej), okresowej licencji. Można także zakupić pełną licencję (odnawialną) i uzyskać standardowy rok wsparcia Avid Support i uaktualnień oraz zyskać kolejne lata wsparcia i uaktualnień przy corocznym odnawianiu licencji.

Używanie licencji na żądanie
Dla dużych firm medialnych, studiów post-produkcyjnych i instytucji edukacyjnych, Media Composer oferuje teraz płynne licencje, umożliwiające zakup pakietu licencji i korzystanie z nich wewnątrz firmy przy użyciu jednego systemu ID. Pozwala to wielu edytorom na pracę na wielu stacjach i korzystanie z dostępnych licencji (kiedy nie są aktywnie używane).

Zarządzanie aktualizacjami z nowym managerem aplikacji
Media Composer wyposażony jest  w manager aplikacji, który zapewnia bieżące aktualizowanie oprogramowania. Wyświetla informacje jakie aplikacje Avid, wtyczki AMA, czy podobne oprogramowanie innych firm jest aktualnie zainstalowane. Powiadamia kiedy dostępne są aktualizacje, nowe opcje czy odnowienia. Interfejs pozwala na ściągnięcie i aktywację aplikacji, aktualizacji czy nowych opcji. W przypadku zainteresowania innym nowym produktem, można sprawdzić czy jest dostępna wersja testowa. Manager powiadamia także o specjalnych ofertach webinariach i wydarzeniach.

Przyspieszenie pracy z wysoką rozdzielczością
Obecnie coraz więcej materiałów jest nagrywanych w wysokiej rozdzielczości, ale większość obróbki ma miejsce w HD. Nowe narzędzia FrameFlex pozwalają na natychmiastowe rozpoczęcie pracy w HD bezpośrednio na źródłach w wysokiej rozdzielczości utrzymując pełną kontrolę na całością procesu obróbki obrazu. Dodatkowo 1D/3D Look Up Tables (LUTs) i Color Decision Lists (CDLs) pozwalają na łatwe przeprowadzanie w czasie rzeczywistym konwersji przestrzeni kolorów z RAW i LogC do Rec. 709.

Automatyka zarządzania mediami
Więcej czasu na kreatywną pracę dzięki nowym opcjom, które przyspieszają i ułatwiają pracę na plikach. Dzięki Dynamic Media Folders mało kreatywne zadania, takie jak transkodowanie, kopiowanie czy konsolidowanie plików, mogą być przeprowadzane w tle, bez zakłócania pracy. Dodatkowo dla spokoju pracy Media Composer w pełni zarządza teraz materiałami połączonymi z AMA, tak sprawnie jak w przypadku natywnych mediów Avid.

Edycja i zdalna współpraca w czasie rzeczywistym
Edycja, współdzielenie, oznaczanie i synchronizowanie materiału ze wszystkim współpracownikami, bez względu na to, gdzie na świecie się znajdują. Media Composer pozwala na połączenie z systemami Interplay│Production poprzez Media Composer │ Cloud (poprzednio Interplay Sphere), czyniąc zdalną współpracę w chmurze łatwą i ekonomiczną.

Całkowita kontrola nad audio
Minęły czasy ustawiania poziomów głośności ścieżek audio poprzez miksowanie metodą prób i błędów. Dzięki nowemu suwakowi Master Audio Fader można wstawiać wtyczki RTAS w celu udoskonalenia brzmienia i zoptymalizowania całkowitej głośności sprawiając, że regulacja transmisji jest szybka i łatwa. Teraz dostępna jest także opcja regulacji dowolnego klipu audio bezpośrednio na listwie czasowej – niezależnie od automatyki ścieżki – dzięki kontroli Clip Gain.

Usprawnienie współpracy nad obrazem z użytkownikami Pro Tools
Media Composer jest teraz wyposażony w Video Satellite pozwalając edytorom audio i inżynierom dźwięku na odtwarzanie sekwencji wideo Avid HD i SD w bezpośredniej synchronizacji z ich sesjami Pro Tools. Dodatkowo Pro Tools | Software wyposażony jest teraz w Avid Audio Engine pozwalając inżynierom dźwięku Pro Tools na odtwarzanie wideo HD z Media Composer bezpośrednio na listwie czasowej Pro Tools.

Poszerzenie kreatywności z dodatkowymi opcjami
Edycja z narzędziami, które są potrzebne do konkretnego zadania. Dostępne zaawansowane narzędzia korekcji koloru, masteringu oraz efekty Boris Continuum Complete Lite dzięki Media Composer | Symphony Option dla edycji online. Integracja Media Composer z iNEWS  i ENPS dzięki Media Composer | NewsCutter Option dla edycji wiadomości. Także przechwytywanie, monitoring oraz wypuszczanie materiału wideo dzięki wspomaganemu sprzętowo interfejsowi wideo I/O Media Composer | Nitris DX czy Media Composer | Mojo DX.

Edycja

Pełna obsługa 64-bit
Szybkie staje się jeszcze szybsze dzięki 64-bitowej obróbce, więc nawet nałożenie wielu skomplikowanych efektów nie spowolni pracy. Płynne odtwarzanie, szybszy rendering i lepsze zarządzanie dużymi plikami. Można się także pożegnać z ograniczeniami wykorzystania pamięci systemów 32-bitowych.

Otwarty na wszystko
Nigdy nie wiadomo z jakim rodzajem materiału, jakimi projektami, czy ludźmi przyjdzie pracować w przyszłości. Dlatego Media Composer oferuje możliwości pozwalające na podjęcie dowolnego wyzwania. Można pracować z plikami o wysokiej rozdzielczości, taśmą i filmem. Przechwytywanie i monitoring można wykonać przy użyciu wielu dostępnych interfejsów zarówno Avid jak i innych producentów. Edycję przyspiesza wykorzystanie kontrolerów z serii Artist. Dostępna integracja z dowolnym środowiskiem, i sprawna współpraca z edytorami Pro Tools.

Praca bez oczekiwania
AMA (Avid Media Access) zapewnia natychmiastowy dostęp do plików, jak ARRI ALEXA MXF, RED (EPIC, SCARLET-X, i ONE), AVCHD, ProRes, QuickTime (w tym materiał z kamer HDSLR), XDCAM, P2, Canon XF oraz innych formatów, bez transkodowania czy kopiowania plików. Możliwość podejrzenia materiału wideo, bez konieczności czekania. Wraz z pojawieniem się nowych kamer i formatów producenci mogą dostarczać ich własne wtyczki AMA, niezależnie od Media Composer.

Praca z dowolnym materiałem
Materiały oparte na plikach, zapis 2K/4K/5K, analogowa i cyfrowa taśma, stereoskopowy materiał 3D, film – teraz można pracować ze wszystkim. Media Composer oferuje narzędzia edycyjne z certyfikatem ACE oraz szerokie spektrum opcji pozwalających na pracę z każdym materiałem, od starodawnych mediów do najnowocześniejszych technologii. Dodatkowo można pracować w HD na materiale wysokiej rozdzielczości bez konieczności transkodowania, czy zmiany rozmiaru plików.

Nowatorskie opowiadanie historii
Nie ma znaczenia jakie nawyki edytorskie reprezentujesz, Media Composer pozwala pracować dokładnie tak jak sobie tego życzysz. Przycinanie i manipulację klipami w locie zapewnia narzędzie Smart Tool, tradycyjne narzędzia edytorskie umożliwiają ultra precyzyjną edycję. Teraz możliwe jest łączenie i dopasowywanie formatów, szybkości klatek, rozdzielczości i innych na tej samej listwie czasowej bez konieczności renderingu. Avid DNxHD lub DNxHD 444 pozwalają na edycję materiału HD w czasie rzeczywistym zachowując doskonałą jakość obrazu.

Edycja 3D
Edycja stereoskopowego materiału 3D tak szybko i łatwo jak standardowego zapisu 2D, z pełnym zestawem opcji. Przechwytywanie, edycja i zarządzanie kompletnym procesem obróbki 3D. Łączenie i dopasowywanie klipów 2D i stereoskopowych 3D na tej samej ścieżce. Dodatkowo praca z pełną klatką i źródłami z kompatybilnością klatek, dedykowane narzędzia edycji 3D, efekty wideo i wiele innych.

System pracy

Wydajniejsza praca ze sprzętem Avid
Dla szybszego przechwytywania/edycji/monitoringu/finalnej produkcji warto połączyć Media Composer z interfejsem wideo Media Composer | Nitris DX lub Media Composer | Mojo DX by doświadczyć niezrównanego przyspieszenia sprzętowego. Istnieje możliwość dostosowania Nitris DX przy pomocy nawet dwóch chipów Avid DNxHD lub AVC-Intra dla pełnej obsługi stereoskopowego 3D oraz HD RGB 4:4:4.

Praca z dowolnym sprzętem
Media Composer jest otwarty na współpracę dzięki Avid Open I/O, zatem możliwa jest praca na dowolnym potężnym i niezawodnym interfejsie audio i wideo Avid, czy kartach wideo I/O innych producentów jak AJA, Blackmagic Design, Bluefish444, Matrox, i MOTU. Producenci mogą po prostu tworzyć wtyczki korzystając z Avid Open I/O, by ich produkty współpracowały sprawnie z Media Compsoer, zapewniając szeroki wybór sprzętu do Twojej dyspozycji.

Dostęp do stockowych materiałów wideo dzięki Avid Marketplace
Łatwy dostęp do stockowych materiałów wideo, wtyczek, sprzętu i innych bezpośrednio z Media Composer. Łatwe poszukiwanie, podglądanie i zakup materiałów wideo, których potrzebujesz do swojego projektu w T3 Media. Wygodny zakup wtyczek i dodatkowych opcji programowych oraz kompatybilnego oprogramowania, aby poszerzyć swoje możliwości. Można także znaleźć materiały treningowe i inne media, które pomogą udoskonalić umiejętności.

Współpraca ze wszystkimi, wszędzie
Dzielenie się materiałami i projektami – lokalnie oraz na całym świecie – by dotrzymać terminów i zmieścić się w budżecie. Dzięki Avid ISIS Ty i Twój zespół macie dostęp do tych samych zasobów, możecie przechwytywać materiały wideo jednocześnie na ten sam wolumin bez konieczności kopiowania plików. Współpraca na różnych platformach edycyjnych, w tym Final Cut Pro, poprzez AMA, który obsługuje kodowanie ProRes (tylko Mac) oraz dekodowanie. Współdzielenie miksów audio z edytorami Pro Tools – i vice-versa – przy użyciu AAF. Poszerzenie możliwości produkcji w czasie rzeczywistym dzięki Media Composer │ Cloud (poprzednio Interplay Sphere).

Spokój umysłu z niezawodnym managerem zawartości
Bez względu na to czy pracujesz indywidualnie, czy w zespole, nie musisz obawiać się o utratę zasobów. Media Composer oferuje innowacyjne zarządzanie mediami, sprawdzone i zaufane od ponad 20 lat, zapewniające śledzenie wszystkich projektów, zasobów, materiałów źródłowych, renderowanych plików, metadanych i więcej, wyręczając Ciebie z tego obowiązku. Istnieje także możliwość automatyki zadań zarządzania zasobami, aby wykonywane były w tle, w sposób w jaki chcesz.

Wszystko czego potrzebujesz

Projektuj i olśniewaj efektami wizualnymi
Nadawanie projektom profesjonalnego wyglądu. Tworzenie przyciągających wzrok kompozytów 2D i 3D, tytułów, animacji i efektów z Boris Continuum Complete Lite (włączony w subskrypcję Media Composer i Media Composer | Symphony Option). Dodawanie wizualnego dramatyzmu i głębi z wbudowanymi efektami 2D i 3D, narzędziami tytułów, przejściami oraz efektami ruchu. Śledzenie i stabilizacja ruchu. Poszerzenie wizualnej palety z efektami partnerów, z których wiele może być zakupionych bezpośrednio z Media Composer poprzez Avid Marketplace.

Tworzenie ścieżek dźwiękowych o studyjnej jakości
Dopracowanie dźwięku, aby projekty brzmiały tak dobrze jak wyglądają, przy użyciu wbudowanych narzędzi do nagrywania, edycji i miksowania audio. Nagrywanie i monitoring lektora, dubbingu i więcej przy użyciu dowolnego interfejsu audio Avid. Edycja i miks do 7.1 surround. Doskonalenie brzmienia z wykorzystaniem 20 dołączonych efektów AIR – tych samych, które są częścią Pro Tools. Poszerzenie palety możliwości z najlepszymi kompresorami, pogłosami i innymi procesorami obróbki dźwięku, z których wiele może być zakupionych bezpośrednio z Media Composer poprzez Avid Marketplace.

Precyzyjna korekcja koloru i grading
Oszczędzanie czasu przy zachowaniu doskonałej jakości produkcji dzięki w pełni zintegrowanemu zestawowi narzędzi do 10-bitowej korekcji koloru. Szybkie i dokładne dopasowywanie koloru z ujęcia na ujęcie przy użyciu NaturalMatch. Lepsza precyzja w doborze koloru dzięki obsłudze pełnej jakości przestrzeni obróbki koloru 4:4:4 HD-RGB. Doskonała kontrola nad ujęciami dzięki animowalnej korekcji koloru. Szybsza praca nad korekcją koloru przy użyciu Artist Color. A jeśli ciągle potrzeba dodatkowych i zaawansowanych narzędzi – plus narzędzi do masteringu oraz Boris Continuum Complete Lite – można dodać Media Composer | Symphony Option.

Projektowanie i dostarczanie
Dołączone Sorenson Squeeze Lite pozwala na optymalizację mediów do odtwarzania w najwyższej jakości – online czy na dysku. Przygotowywanie i optymalizacja zawartości dla różnych formatów (w tym HD, DVD, MPEG-2, MPEG-4/H.264, Flash, i 3GPP).

Pożegnanie z taśmą dzięki wyjściu AS-02/AS-11
Obsługa formatów AS-02/AS-11 MXF poprzez AMA pozwala na łatwe zarządzanie wieloma wersjami tej samej sekwencji, ponieważ AS-02/AS-11 pozwala na spakowanie wszystkiego do pojedynczego pakietu bez duplikowania zasobów, oszczędzając przestrzeń na dysku. Płynne przenoszenie zawartości pomiędzy systemami Avid i innymi, które obsługują dane formaty. Korzystanie podczas pracy nad projektem z formatów JPEG 2000, DNxHD, IMX, AVC-Intra i nieskompresowanych mediów. Ponieważ te formaty są standardem w przemyśle, nie ma konieczności marnowania czasu na pakowanie plików.

Wsparcie

Szybki start
W celu pomocy w szybkim i sprawnym rozpoczęciu pracy na stronie avid.com dostępne są treningi wideo dla nowych edytorów, edytorów FCP, przewodniki, webinaria i wiele więcej. Można także nabyć nowych, lub poszerzyć dotychczasowe umiejętności korzystając z Avid Training oferującego wiele kursów nauczanych przez certyfikowanych ekspertów.

Społeczność dla dodatkowego wsparcia
Potrzebna rada, czy wskazówka ze strony ekspertów? Odpowiedź jest wśród społeczności Avid, tworzonej przez setki profesjonalnych edytorów i reprezentantów Avid z całego świata. Poszukuj odpowiedzi na swoje pytania, lub wesprzyj innych użytkowników na forum. Korzystaj ze znakomitych wskazówek innych użytkowników. Sprawdź co inni użytkownicy Media Composer robią i o czym myślą na Avid Blogs.

Jesteśmy to by pomóc
Profesjonalna pomoc jest w zasięgu kliknięcia czy telefonu. Avid oferuje różne formy wsparcia, w tym standardowy Avid Support, który dołączony jest do wszystkich subskrypcji i licencji Media Composer, plus plany Avid Per Incident Support i Avid Elite Support.

Dodatki

Opcje programowe

Media Composer | Symphony Option
Szybsza korekcja koloru i mastering dzięki zaawansowanym dodatkowym narzędziom korekcji koloru, plus narzędziom do masteringu, które zapewnia ta opcja dla Media Composer |Software. Opcja ta zawiera także Boris Continuum Complete Lite, pozwalająca na tworzenie doskonałych grafik i efektów 2D i 3D.

Media Composer | NewsCutter Option
Bezpośrednia integracja Media Composer z systemami iNEWS i/lub ENPS dla przesyłania edytowanych wiadomości do nadawanych projektów dzięki tej opcji dla Media Composer |Software. Opcja ta oferuje funkcjonalność narzędzia NRCS, które jest częścią NewsCutter, nie produkowanego obecnie, choć wiele z jego narzędzi i opcji znajduje się teraz w Media Composer.

Media Composer | Production Pack
Nadawanie projektom Media Composer profesjonalnego wyglądu i brzmienia, aby efekt był jeszcze lepszy. Media Composer | Production Pack zapewnia trzy dodatkowe narzędzia, pozwalające tworzyć doskonałe tytuły wideo 2D i 3D, analizować i poprawiać miksy audio oraz optymalizować wideo dla odtwarzania w sieci i z dysku.

Opcje sprzętowe

Bez względu na to czy konieczne jest przechwytywanie wideo, monitoring, wypuszczanie finalnego materiału, nadrywanie lektora, dubbingu oraz innego materiału audio, czy przyspieszenie pracy edycyjnej z zachowaniem precyzji, dostępny jest szeroki zakres niezawodnego i wydajnego sprzętu zarówno Avid jak i innych producentów, oferującego potrzebne funkcje i mieszczącego się w budżecie – dla komputerów Mac i PC.

Opcje wideo I/O i monitoringu Avid
Interfejsy wideo Avid do przechwytywania, monitoringu i przyspieszenia edycji. (Starszy sprzęt Avid nie jest już kompatybilny z najnowszym oprogramowaniem Avid.)

  • Media Composer │Nitris DX – analogowo/cyfrowy interfejs I/O, do monitoringu o wysokiej wydajności, podwójnym łączu, z możliwościami indywidualnego dostosowania opcji.
  • Media Composer │Mojo DX – I/O i monitoring wysokiej wydajności

Opcje innych producentów
Chcesz wykorzystać swoją obecną kartę z oprogramowaniem Avid? Dzięki Avid Open I/O inni producenci mogą teraz przenieść kompatybilność edycyjną aplikacji Avid na swój sprzęt.
Dostępne są: AJA Video Systems, Blackmagic Design, Bluefish444, Matrox Digital Video Solutions I MOTU.

Opcje kontrolerów
Korzystanie z kontrolerów Artist Series pozwala na bezpośrednią, dotykową kontrolę nad aplikacjami audio I wideo Avid, a także oprogramowaniem innych producentów. Kontrolery mogą zostać ze sobą połączone w celu stworzenia wygodnej  i wydajnej przestrzeni do pracy.

  • Artist Control – kontroler dla szybkiej edycji i miksowania audio i wideo, z czterema tłumikami i dotykowym ekranem.
  • Artist Mix – kontroler dla szybkiego i wydajnego miksowania audio/wideo z ośmioma tłumikami.
  • Artist Color – kontroler dla profesjonalnej i szybkiej korekcji koloru i gradingu.
  • Artist Transport – kontroler obsługiwany jedną ręką dla szybkiej edycji i nawigacji po projekcie.

Opcje audio I/O

  • Mbox – przenośny interfejs 4x4 z oprogramowaniem, dla wysokiej jakości nagrań.
  • Mbox Pro – wydajny interfejs 8x8 z oprogramowaniem dla nagrań o wysokiej rozdzielczości, z profesjonalnym oprogramowaniem.

Specyfikacja

Wymagania systemowe

Dla optymalnego działania oprogramowania należy upewnić się, że komputer stacjonarny, czy laptop spełnia poniższe wymagania dla najnowszej wersji Media Composer.
Uwaga. Avid dedykuje znaczne zasoby wiedzy i czasu do przetestowania i kwalifikacji określonych konfiguracji platform systemowych. Dla optymalnego działania aplikacji Media Composer, sugerujemy korzystanie z kwalifikowanych przez Avid systemów. Avid nie gwarantuje poprawnej pracy czy możliwości rozwiązania problemów zaistniałych w przypadku systemów nie kwalifikowanych.

Windows

  • Komputer: kwalifikowany przez Avid komputer oparty na Windows
  • OS: Windows 7 Professional SP1 (64-bit), Windows 8 Professional lub Enterprise (64-bit)
  • Procesor: Intel Quad Core i7 lub Quad Core Xeon
  • Pamięć:
    • minimum 4 GB RAM (6+ GB zalecane)
    • minimum 8 GB RAM wymagane dla wsparcia Media Composer | Cloud (poprzednio Interplay Sphere)1, transkodowania w tle, i obsługi Dynamic Media Folders
    • 16+ GB RAM rekomendowane dla obsługi pełnoklatkowego, stereoskopowego 3D, jednoczesnego transkodowania w tle, Dynamic Media Folders, obróbki FrameFlex 4K, formatu Raw wtyczek AMA, edycji mediów Long GOP, i innych zadań wysokiej wydajności
  • Karta graficzna: rodzina NVIDIA Quadro2 (Q600 lub wyższa zalecana), Intel HD4000
  • Wewnętrzny dysk twardy: Minimum 250 GB 7200 rpm SATA, 128 GB SSD

Mac OS X

  • Komputer: kwalifikowany przez Avid komputer Mac
  • OS: Mac OS X Lion, Mountain Lion, i Mavericks (64-bit)
  • Procesor: Intel Quad Core i7 lub Quad Core Xeon
  • Pamięć:
    • minimum 4 GB RAM (6+ GB zalecane)
    • minimum 8 GB RAM wymagane dla wsparcia Media Composer | Cloud (poprzednio Interplay Sphere)1, transkodowania w tle, i obsługi Dynamic Media Folders
    • 16+ GB RAM rekomendowane dla obsługi pełnoklatkowego, stereoskopowego 3D, jednoczesnego transkodowania w tle, Dynamic Media Folders, obróbki FrameFlex 4K, formatu Raw wtyczek AMA, edycji mediów Long GOP, i innych zadań wysokiej wydajności
  • Karta graficzna: rodzina NVIDIA GeForce2 (zalecana), Intel HD4000 lub rodzina ATI Radeon (obsługiwane przez Apple)
  • Wewnętrzny dysk twardy: Minimum 250 GB 7200 rpm SATA, 128 GB SSD

Dodatkowa informacja na temat kompatybilności

  • QuickTime: Avid przetestował i zakwalifikował Apple QuickTime X dla użytkowników Mac i QuickTime 7.6.9 dla użytkowników Windows
  • Windows Media Player: Microsoft Windows Media Player 11 jest wymagany dla eksportu niektórych formatów i do obsługi materiału VC-1
  1. Media Composer | Cloud nie jest obsługiwany na systemach używających transkodowania w tle czy Dynamic Media Folders. Avid zaleca 12+ Gb pamięci RAM dla procesów Media Composer | Cloud związanych z mediami  HD long GOP, jak AVCHD, MPEG-2, i XDCAM. Więcej informacji pod adresem  Media Composer | Cloud
  2. Karty NVIDIA są zalecane; pełnoekranowe odtwarzanie wymaga minimum 128 MB pamięci graficznej. Więcej informacji odnośnie obsługiwanych kart graficznych pod adresami  lista kwalifikowanych przez Avid komputerów Windows  lub  lista kwalifikowanych przez Avid komputerów  Mac.

Opakowanie zawiera

Media Composer
(miesięczna/roczna subskrypcja)

  • Media Composer—edycja SD, HD, i stereoskopowy materiał 3D
  • Media Composer | Symphony Option—zaawansowana korekcja koloru, efekty, i narzędzia masteringu
  • Boris Continuum Complete Lite—tworzenie grafiki 2D i 3D, efekty, i więcej
  • NewBlue Titler Pro v2—tworzenie tytułów wideo 2D i 3D
  • Sorenson Squeeze Lite—optymalizacja i dostarczanie zawartości
  • EDL Manager—eksport metadanych kodu czasowego
  • FilmScribe—eksport metadanych filmu
  • iZotope Insight 30-dniowa wersja testowa—podgląd i poprawki miksów audio
  • Standard Avid Support (w tym aktualizację oprogramowania)

Media Composer
(odnawialna licencja)

  • Media Composer—edycja SD, HD, i stereoskopowego materiału 3D
  • NewBlue Titler Pro v1—tworzenie tytułów wideo 2D i 3D
  • EDL Manager— eksport metadanych kodu czasowego
  • FilmScribe—eksport metadanych filmu
  • iZotope Insight 30-dniowa wersja testowa—podgląd i poprawki miksów audio
  • Rok Standard Avid Support (w tym aktualizację oprogramowania, odnawiane corocznie)

Production Pack

  • iZotope Insight—podgląd i poprawki miksów audio
  • NewBlue Titler Pro v2—tworzenie tytułów wideo 2D i 3D
  • Sorenson Squeeze Lite—optymalizacja i dostarczanie zawartości

Media Composer | Nitris DX

  • Nitris DX*—wysokiej wydajności analogowy i cyfrowy interfejs wideo I/O
  • Jeden lub dwa (opcjonalnie) chipy DNxHD i/lub AVC-Intra (maksymalnie dwa chipy)
  • PCIe Host Interface Board—łączy Nitris DX z komputerem
  • Jeden rok gwarancji na sprzęt

Media Composer | Mojo DX

  • Mojo DX—wysokiej wydajności cyfrowy interfejs wideo I/O
  • PCIe Host Interface Board—łączy Mojo DX z komputerem (do podłączenia laptopa, opcjonalny adapter PCIe jest wymagany)
  • Jeden rok gwarancji na sprzęt
  • DX Thunderbolt Adapter (opcjonalnie)—łączy Mojo DX z kwalifikowanymi przez Avid, wyposażonymi w technologię Thunderbolt komputerami

*Dodatkowe chipy DNxHD i AVC-Intra dla Nitris DX są dostępne jako osobny zakup.

Support

Opcje programowe

Media Composer | Symphony Option
Szybsza korekcja koloru i mastering dzięki zaawansowanym dodatkowym narzędziom korekcji koloru, plus narzędziom do masteringu, które zapewnia ta opcja dla Media Composer |Software. Opcja ta zawiera także Boris Continuum Complete Lite, pozwalająca na tworzenie doskonałych grafik i efektów 2D i 3D.

Media Composer | NewsCutter Option
Bezpośrednia integracja Media Composer z systemami iNEWS i/lub ENPS dla przesyłania edytowanych wiadomości do nadawanych projektów dzięki tej opcji dla Media Composer |Software. Opcja ta oferuje funkcjonalność narzędzia NRCS, które jest częścią NewsCutter, nie produkowanego obecnie, choć wiele z jego narzędzi i opcji znajduje się teraz w Media Composer.

Media Composer | Production Pack
Nadawanie projektom Media Composer profesjonalnego wyglądu i brzmienia, aby efekt był jeszcze lepszy. Media Composer | Production Pack zapewnia trzy dodatkowe narzędzia, pozwalające tworzyć doskonałe tytuły wideo 2D i 3D, analizować i poprawiać miksy audio oraz optymalizować wideo dla odtwarzania w sieci i z dysku.

Opcje sprzętowe

Bez względu na to czy konieczne jest przechwytywanie wideo, monitoring, wypuszczanie finalnego materiału, nadrywanie lektora, dubbingu oraz innego materiału audio, czy przyspieszenie pracy edycyjnej z zachowaniem precyzji, dostępny jest szeroki zakres niezawodnego i wydajnego sprzętu zarówno Avid jak i innych producentów, oferującego potrzebne funkcje i mieszczącego się w budżecie – dla komputerów Mac i PC.

Opcje wideo I/O i monitoringu Avid
Interfejsy wideo Avid do przechwytywania, monitoringu i przyspieszenia edycji. (Starszy sprzęt Avid nie jest już kompatybilny z najnowszym oprogramowaniem Avid.)

  • Media Composer │Nitris DX – analogowo/cyfrowy interfejs I/O, do monitoringu o wysokiej wydajności, podwójnym łączu, z możliwościami indywidualnego dostosowania opcji.
  • Media Composer │Mojo DX – I/O i monitoring wysokiej wydajności

Opcje innych producentów
Chcesz wykorzystać swoją obecną kartę z oprogramowaniem Avid? Dzięki Avid Open I/O inni producenci mogą teraz przenieść kompatybilność edycyjną aplikacji Avid na swój sprzęt.
Dostępne są: AJA Video Systems, Blackmagic Design, Bluefish444, Matrox Digital Video Solutions I MOTU.

Opcje kontrolerów
Korzystanie z kontrolerów Artist Series pozwala na bezpośrednią, dotykową kontrolę nad aplikacjami audio I wideo Avid, a także oprogramowaniem innych producentów. Kontrolery mogą zostać ze sobą połączone w celu stworzenia wygodnej  i wydajnej przestrzeni do pracy.

  • Artist Control – kontroler dla szybkiej edycji i miksowania audio i wideo, z czterema tłumikami i dotykowym ekranem.
  • Artist Mix – kontroler dla szybkiego i wydajnego miksowania audio/wideo z ośmioma tłumikami.
  • Artist Color – kontroler dla profesjonalnej i szybkiej korekcji koloru i gradingu.
  • Artist Transport – kontroler obsługiwany jedną ręką dla szybkiej edycji i nawigacji po projekcie.

Opcje audio I/O

  • Mbox – przenośny interfejs 4x4 z oprogramowaniem, dla wysokiej jakości nagrań.
  • Mbox Pro – wydajny interfejs 8x8 z oprogramowaniem dla nagrań o wysokiej rozdzielczości, z profesjonalnym oprogramowaniem.

Cennik


MediaCom-02.2016 1299.00

Podana cena netto w USD za program z wieczystą licencją (według kursu sprzedaży USD w Banku Handlowym S.A na dzień sprzedaży).

Cena Programu Media Composer + Dongle Kit z wieczystą licencją wynosi: 1 899 USD netto.

Cena Programu Media Composer w wersji Edukacyjnej wynosi: 299 USD netto.

Cena Programu Media Composer w wersji Edukacyjnej + Dongle Kit wynosi: 809 USD netto.

złóż zamówienie